• Semasa

    SUBHANALLAH.. Halia Merah + MADU Solusi AMPUH Atasi Pelbagai MACAM JENIS PENYAKIT GANAS Yang Ramai Tak TAHU

    SUBHANALLAH.. Halia Merah + MADU Solusi AMPUH Atasi Pelbagai MACAM JENIS PENYAKIT GANAS Yang Ramai Tak TAHU

    Faedah halia merah dan madu telah diakui sejak lama. Pada jaman dahulu banyak orang pengambilan halia dan madu untuk mengubati gejala influenza. Kepada dua jenis bahan minuman ini dapat meringankan rasa pusing serta mual. Halia merah mempunyai pelbagai jenis kandungan bahan semula jadi yang boleh membuat tubuh jadi lebih segar.

    Disamping itu madu mempunyai kandungan berbagai zat yang diperlukan oleh badan seperti gula, energy, karbohidrat, lemak, protein, asam Pantotenat, Vitamin B, Vitamin C serta pelbagai kandungan mineral lain. Dalam sebuah jurnal yang dimuat dalam healthyeating. sfgate. com tersingkap bahawa pengambilan halia merah serta madu dengan cara yang sama dapat mewujudkan kesan santai pada fikiran serta menjaga system kekebalan tubuh. 

    Hal inilah yang membuat faedah halia dan madu sangat baik untuk mengatasi pelbagai masalah kesihatan.

    Potensi Halia Merah dan Madu untuk Mengatasi Penyakit Jantung
    Dalam suatu kajian yang dilakukan di Maryland Medical Center diungkapkan bahawa halia merah mempunyai kandungan zat kuat yang berfungsi untuk mencegah penumpukan cholesterol dalam darah dan juga mencegah penggumpalan darah. Penyakit jantung yang disebabkan kerana masalah cholesterol dan penyumbatan pembuluh dalam darah ternyata boleh dirawat dengan mengambil halia merah serta madu secara teratur.



    Halia Merah dan Madu untuk Memudahkan Gangguan Mual serta Muntah
    Loya dan muntah jadi salah satu gangguan tubuh yang sangat sering terjadi. Pelbagai penyakit dengan gangguan mual serta muntah hampir selalu terjadi. Mual bakal membuat perut jadi tdk enak dan akhirnya menjadi muntah.

    Pelbagai jenis rawatan kanser dengan kemoterapi serta radioterapi dengan gangguan muntah juga boleh dirawat dengan halia merah serta madu. Bahkan rasa mual serta muntah waktu kehamilan juga boleh diatasi dengan jame merah dan madu. Pelbagai jenis penyakit nyatanya boleh dirawat dengan halia merah serta madu. Dari pelbagai hasil penyelidikan masyarakat juga yakin dengan faedah halia merah serta madu.

    Mengambil Halia Merah serta Madu sebagai Antioksidan
    Bahan anti-oksida adalah salah satu jenis bahan yang berfungsi untuk mencegah serta merawat kanser. manfaat halia merah serta madu yang dicampur dengan susu atau teh ternyata dapat meningkatkan antioksida semula jadi.

    Pelbagai type radikal bebas yang masuk ke tubuh melalui makanan atau udara kotor ternyata dapat ditangkal dengan vitamin C yang berasal dari madu serta halia merah. Manfaat kekebalan tubuh yang menurun kerana rawatan kanser juga boleh jadi lebih baik dengan mengambil halia merah dan madu.

    Dua bahan ini mempunyai kandungan semula jadi anti-oksida yang sangat tinggi sehingga sangat utama untuk tubuh. Madu juga boleh jadi salah satu zat yang sangat membantu dalam pemulihan tenaga pada pesakit beberapa penyakit seperti jantung serta kanser.

    Sumber: manfaatjahemerah.com

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad