• Semasa

    WAJIB ANDA BACA !! INILAH 9 TANDA PENYEBAB DAN GEJALA KEROSAKAN PADA 'ORGAN' BADAN YANG SANGAT PENTING YANG PERLU ANDA KETAHUI

    WAJIB ANDA BACA !! INILAH 9 TANDA PENYEBAB DAN GEJALA KEROSAKAN PADA 'ORGAN' BADAN YANG SANGAT PENTING YANG PERLU ANDA KETAHUI

    Menurut Yayasan Hati Amerika, hati boleh rosak disebabkan oleh virus, tabiat makan yang buruk dan kesan kimia. Hati adalah organ utama yang menapis darah serta menyediakan peruntukan kuasa untuk keseluruhan tubuh badan. Jika jantung anda tidak berjaya menjalankan tugas mereka, anda akan dapat melihat tanda-tanda tertentu menjalar ke dalam tabiat harian anda. Jangan mengabaikan salah satu di antara isu-isu ini.

    organ1

    Menurut juta Mayo Clinic orang yang terjejas oleh penyakit hati yang lembut dan sehari-hari yang serius. Jika anda melihat badan anda, anda boleh menghentikan masalah ini daripada tumbuh penyakit hati begitu besar yang diganasi penduduk.

    Jika anda mengalami salah satu di kalangan ini 9 Hati Signs Kerosakan Amaran Anda cepat Mesti Pergi Untuk Doktor! Berikut adalah isyarat dan tanda-tanda kerosakan pada hati dan organ-organ lain untuk satu seperti berikut:

    1. Buasir
    Kedua-dua vena varikos dan buasir dibawa oleh sistem peredaran darah tidak berjaya. Dinding urat tidak sekuat seperti yang pertama, supaya darah mengembang dan bergerak perlahan-lahan melalui kawasan vena varikos dan buasir. Hati anda menapis darah, tetapi organ-organ tidak berjaya menggalakkan aliran yang hodoh serta meningkatkan bilangan saluran darah yang kelihatan di kulit.

    2. Sakit perut selepas makan lemak
    Penghadaman makanan adalah salah satu manfaat jantung. Apabila anda makan makanan, terutamanya lemak, lipid mereka tidak dapat dicerna dengan sempurna oleh hati. Anda lihat isu-isu ini kerana sakit perut selepas makan. Terhadap masalah ini dengan pengambilan makanan yang sihat dan menunjukkan masalah dengan doktor anda secepat yang mungkin.

    3. Sakit atas mata
    Anda mungkin akan mengalami sakit di belakang mata dalam bentuk sakit kepala yang teruk yang telah dikaitkan dengan masalah hati kerana tidak ada keseimbangan dalam badan. makanan dan darah tidak diproses dengan betul atau ditayangkan sehingga badan anda bertindak balas dengan keradangan di belakang mata.

    4. Keletihan Kronik
    Oksigen kecemasan diangkut ke seluruh tubuh melalui darah anda, tetapi tidak boleh melakukan kerja ini apabila hati tidak menapis mengikut sesuai. Oleh itu, anda akan dapat melihat keletihan di hampir bila-bila masa hari. Berbincang dengan doktor anda mengenai isu ini untuk membuat diagnosis yang tepat.

    5. Sakit di bawah bilah bahu
    Jantung anda terletak di bawah tulang belikat anda secara serentak di belakang anda. Jika anda merasa sakit di belakang anda, begitu juga masalah yang paling dengan rembesan hempedu hati. Fenomena ini adalah salah satu antara terang yang perlu mohon anda untuk mendapatkan pandangan profesional.

    6. Loya berterusan
    Jantung segera yang berkaitan dengan sistem pencernaan anda. Ia adalah semula jadi untuk berasa sakit jika mereka tidak betul bekerja. Menulis, makanan yang anda makan dan tindak balas anda kepada mereka. Anda mungkin mendapati bahawa sesetengah makanan menyebabkan lebih loya daripada yang lain.

    7. Najis terang atau pucat
    Membuang air besar adalah tanda yang sangat baik kesihatan penghadaman. Sebaik-baiknya, anda akan dapat melihat najis anda setiap kali anda mempunyai satu pelancaran. Jika anda mempunyai masalah jantung, pembebasan hempedu sangat sedikit organ ini dan keputusan dengan warna yang tidak normal di bangku simpanan anda.

    8. Mulut rasa pahit selepas makan
    Hati menggunakan hempedu untuk memecahkan makanan supaya keping untuk dihadam. Jika jantung anda gagal, anda mungkin melihat rasa pahit di dalam mulut anda. Rasa ini adalah keluaran hempedu dalam jumlah yang tidak umum. Doktor anda perlu menilai anda secepat yang mungkin.

    9. Serangan Bile
    Hanya kerana anda mengeluarkan hempedu hati dalam jumlah biasa, anda mungkin merasa tergesa-gesa hempedu bergerak melalui pundi hempedu anda. Malah, pundi hempedu mungkin merasa tender atau sakit di sebahagian minit. Satu hempedu serangan itu merupakan gejala yang baik bahawa hati tidak berfungsi dengan betul. Lawati doktor anda secepat yang mungkin.

    Dengan gaya hidup yang sihat, anda akan menghalang masalah hati. Anda perlu kerap bersenam dan makan pelbagai makanan yang sihat. Anda boleh menikmati kebanyakan merawat setiap sekali-sekala, tetapi diet anda secara keseluruhan harus penuh buah-buahan dan sayur-sayuran. Dengan bahan api yang sihat, hati anda boleh mengoptimumkan pemakanan dan hidup untuk banyak seumur hidup anda.

    Sumber: 9portalindonesia.

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad