• Semasa

    AMARAN !! INILAH 10 TANDA-TANDA BAHAWA BADAN ANDA ADALAH PENUH DENGAN PARASIT

    AMARAN !! INILAH 10 TANDA-TANDA BAHAWA BADAN ANDA ADALAH PENUH DENGAN PARASIT

    Terdapat ramai orang yang mempunyai parasit dalam badan mereka, tetapi tidak sedar itu. Hanya imagining itu adalah satu perkara yang mengerikan. Parasit sebenarnya mikroorganisma yang hidup organisma-organisma lain, oleh itu sesiapa yang mendapat jangkitan parasit.

    10-SIGNS

    Ada di antara mereka menyebabkan penyakit secara langsung, manakala yang lain menyebabkan penyakit oleh mereka menghasilkan toksin. Parasit yang hidup dan suapan badan, dan terdapat beberapa jenis: pinworms, lambia, hookworms, tapeworms, trichinella dan dientamoeva fragillis.

    Terdapat jenis yang hidup dengan orang yang menggunakan makanan, beberapa bertelur di dalam badan, dan beberapa suapan pada sel-sel darah merah. Mereka memasuki badan melalui kulit atau mulut kami dan serangan yang berlaku akibat pendedahan kepada kawasan-kawasan yang mempunyai parasit, melancong ke tempat-tempat dengan serangan parasit, pengambilan tercemar kebersihan air atau makanan, kebersihan miskin, miskin, sistem imun yang lemah, dan sentuhan rapat dengan haiwan peliharaan.

    Terdapat simptom-simptom lain yang muncul apabila terdapat parasit dalam badan seseorang, lihat apa yang mereka:


    Masalah penghadaman yang kronik – apabila terdapat serangan parasit usus, radang sedang yang memusnahkan lapisan usus untuk usus. Ini membawa kepada cirit-birit yang kronik. Sisa toksik yang dihasilkan oleh parasit ini menyebabkan gas, perut kembung, loya, sembelit, dan membakar sensasi di dalam perut. Jika anda mengambil makanan yang tinggi serat dan beralkali tinggi setiap hari, dan anda masih mengalami cirit-birit atau lain-lain masalah pencernaan, maka anda harus mempertimbangkan parasit cleanse.

    Sakit perut-parasit yang hidup di rantau ini atas usus kecil menyebabkan kerengsaan dan pembengkakan, yang membawa kepada rasa kembung dan kesakitan. Parasit boleh untuk menyekat laluan bahan buangan untuk keluar dari badan, yang membawa kepada sakit di bahagian abdomen (bahagian atas).
    Kesakitan tersebut disambungkan ke roundworm, fluke, cacing tambang atau serngan usus cacing pita. Menurut satu kajian dari tahun 1986, serangan cacing tambang yang merupakan punca utama ketidakselesaan abdomen, terutamanya dewasa yang mempunyai tempahan mengembara di luar negara. Lawatan doktor adalah anda mempunyai satu permulaan secara tiba-tiba sakit perut yang teruk dari masa ke semasa.

    Kegatalan dubur – orang-orang yang mengalami pinworms mengadu ketidakselesaan dubur atau gatal-gatal yang muncul biasanya di malam Bilakah betina cacing lay telur-ia disebabkan kerana mereka berhijrah untuk bertelur di sekitar anus yang ia mengganggu dan menyebabkan merangkak, gatal-gatal sensasi, atau bahkan satu sakit yang akut.

    Jika kawasan yang tercalar, kemudian kulit mungkin mudah rosak, meningkatkan risiko jangkitan bakteria sekunder. Akibat gatal-gatal yang berlaku pada waktu malam, gangguan tidur dan kegelisahan mungkin muncul. Jika ini berlaku untuk tempoh lebih dari 2 minggu dan ada yang tiada tanda-tanda ruam, melawat doktor.

    Kelesuan dan kelemahan – ianya disambung ke usus cacing yang mengurangkan nutrien penting badan dengan memakan makanan yang anda makan. Apabila ada malabsorption dan mineral, lemak, vitamin, karbohidrat, badan menjadi lemah, yang meninggalkan anda letih, tertekan, dan perasaan sikap acuh tak acuh. Anda kekal habis peringkat mental, fizikal dan emosi.
    Yang terlampau sisa metabolisme toksik yang dihasilkan oleh parasit yang boleh menyebabkan organ-organ kerja keras dalam perintah itu untuk menghapuskan sisa, membawa kepada keletihan, tenaga yang rendah, lesu dan kelemahan berlebihan. Anda perlu berjumpa doktor jika anda rasa keletihan yang tinggi, walaupun selepas makan dan tidur dengan betul.

    Perubahan selera makan dan kehilangan berat badan – peningkatan selera makan dalam kombinasi dengan penurunan berat badan adalah notis dalam kes-kes serangan cacing pita atau pinworm. Ia berlaku kerana parasit makan sejumlah besar makanan yang anda makan, membuat anda berasa lapar lebih daripada biasa. Anda mungkin berasa lapar awal pagi yang kukuh, dan anda mungkin tidak merasa tepu atau penuh selepas makan hidangan. Berjumpa doktor jika anda mengalami penurunan berat badan dengan peningkatan selera makan.

    Tekanan mental – apabila terdapat serangan parasit dalam badan, angan-angan visual, kebimbangan, kemurungan, dan perubahan mood mungkin muncul. Gejala-gejala ini selalunya akan menjadi berpasangan dengan masalah penghadaman. Terdapat neuron dan neurotransmitter (serotonin) yang penting untuk sistem saraf enteric yang sihat di dalam usus, seterusnya sisa toksik metabolik yang dihasilkan oleh parasit yang tinggal di dalam usus boleh menyerang saraf dan neurotransmitter, menyebabkan mood perubahan, keresahan, gementar dan juga kemurungan.

    Para saintis mengatakan bahawa keradangan dalam usus yang boleh membawa kepada keradangan dalam otak, dan sebaliknya. Melawat doktor jika anda mengalami perubahan mood secara tiba-tiba atau anda berasa tertekan.

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad